2012. December 12. – 2013. Február 15.
Szabó Ádám ezúttal is egyszerű jelenségeket rögzítő videómunkákat állít ki, amelyek modelljei egyedileg faragott szobrászati művek, s amelyeket a tárgyak nélkül akár természeti folyamatok tudományos célokra készült felvételeinek is vélhetnénk.A finom, alig észrevehető mozgások mögött sok órát felölelő fizikai munka áll, s a végeredmény egy lassú, meditatív alkotás. Szabó Ádám a szobrászat hagyományos anyagait, a fát, a követ alakítja, gyakran alig megfejthető módszerrel. Az elmélyült filozófiai gondolkodás középpontjában – amely a műveket jellemzi – olyan egyszerű ellentétpárok egyesítése áll, mint az eredetiség és műviség, a természetes és mesterséges, a tudományosság és áltudományosság.Szabó Ádámot hosszú évek óta foglalkoztatja a szobor, mint valóságos térbe helyezett objekt átemelése a virtuális térbe, s így minden műve, amellett, hogy egy hagyományosan értelmezett esztétika tárgyaként „szép” műként is élvezhető alkotás, valójában a szobrászat műfajának kiterjesztésére tett kísérletté válik.
Muladi Brigitta