2006. november 8. – 2006. december 2.
Az INDA Galéria legújabb kiállításán a képzőművészet mediális nyitottságára épülő koncepció szerint olyan művészek munkáiból láthatnak válogatást, akiknek a médiumok közötti átjárás nem jelent problémát.
A tematika szerint készült sorozataikat az alkotók nem a kiállításra készítették, hanem a koncepcióba illő sorozataik szerint kerültek egymás mellé. Eltérő technikával és gondolkodásmóddal, de mindhárom művész a film, mint a legerősebb effektussal bíró technikai médium, a képzőművészetre gyakorolt hatását prezentálja.
Film-sztár-toposzok jelennek meg a művekben, amelyek a család tagjait lényegítik át, mint Csontó Lajos printjein, a Csillagok háborúja „eposz” kitalált figurái válnak emberré, élő mitológiai alakká, mint Leitner Barnánál illetve önálló vizuális világ részeiként tipizálható filmforgatókönyv elemek, mindig visszatérő szituációk „montírozódnak be” az emlékezetből a művekbe mint ahogy Gábor Imrénél látjuk.
A kiállítótérben felerősödik a moziképeknek az a szakrális jelentéstartománya, amelyet a film sodrása részben elfed. A két dimenzióban megalkotott művek felerősítik a jelenkor embere mítoszépítő tevékenységének termékeiként létrejött képek ikonjellegét.
Muladi Brigitta művészettörténész, a kiállítás kurátora
A kiállítás megnyitóján elhangzott Gyukics Gábor költő ezen alkalomra írt alábbi verse:
Gyukics Gábor: Felvétel indul
Mozi nyitott keretben (Csontó Lajos)
Bekapcsol a lámpa elhelyezkedik mind a modell külön különtér-idő szerint a fotós kedve szerint elkattintatik a kamerarejtekéből előhívatik a személy mint adat megjelenik a filmsztárok fűszerezt e családimozi-nyomat
Végtelen háttér(Leitner Barna)
A háborúzó csillagok lakói egy ülésnyire megnyugodt a kfegyver nélküli festékké váltak a végtelen moziidéző vásznon
Találkozni velük csak így élőben nem egyetlen létezhető bolygón sem kívánok
Orgazmus tett után(Gábor Imre)
az uroborosz szájából kiejti farkát felborul Kundalini rendje a kés a torokra a női fenék férfiölbe illesztve mozdul pereg a rajz filmje átveri a golyó az ablaküveget a vörös, zöld, kék és szürke kéj az orgazmus után légtekercs alatti magányba fordul.