In Vivo
2008. április 23. – 2008. május 23.

In Vivo az élet folyamatát jelenti, az organizmusokban végbemenő biomechanikai jelenségek gyűjtőfogalma. Az Inda Galéria kiállításán két olyan művészt láthatunk, akiknek munkásságára az organikus formák és színek használata jellemző.

Habár Gilly Tamás szobrász, mégis építészeti konstrukciókhoz hasonló alkotásokat is létrehoz, de munkáiban alapvetően az élő szervezetek felépítését követi le. Az alapelgondolá-saiban visszatér a természethez. Csontokra emlékeztető kisplasztikái mintha egy ismeretlen, de mesterien tökéletes állatfaj fémbe öntött fosszíliái lennének, labirintusai egyszerre a csigák, és Ikarusz építményének mai modelljei.

Piars Tomasz festészete következetesen a természet rejtett struktúráihoz akar idomulni. Első látásra nehezen felismerhető, de hosszas szemlélődés után felismerhetőek lesznek az indák, szárak, levelek, bibék szövevényei. „Defókuszos” képei mintha egy szokatlan növényi társulás belsejébe hatolnának. A finom, szemcsés, fénnyel teli, egyénien kevert színfelületekkel ható dekoratív festmények a tavaszi természet mindig üdítő színfoltjait idézik meg – amely megszokott terepnek számítanak a festők számára –, de Piars Tomasz teljesen autonóm alkotói módszerrel újítja meg a nézőre gyakorolt hatásmechanizmust.Mindkét alkotó megszokott módszerekkel, hagyományos anyagokkal dolgozik, és abban is hasonlóak, hogy a befogadói oldalról újítják meg a műfajukat, vagyis a néző számára nem egyértelmű, sejtelmes, titokzatos formarendszert hoznak létre.

Muladi Brigitta

művészettörténész

VISSZA